piątek, 13 stycznia 2017

Manga TAG



Kilka dni temu na facebooku umieściłam informację, że na początku roku stuknęło 5 tyś wyświetleń. Wow! Szybcy jesteście. Niezmiernie cieszę się z tego powodu.
Jakiś czas temu powiedziałam sobie, że przy takiej liczbie zrobię Manga TAG, ale myślałam, że moja kolekcja będzie znacznie większa a tu trochę ciężko o dużą ilość mang (tylko 33 tomiki w czym 8 serii). Dlatego też stwierdziłam, że zrobię Manga TAG wraz z Light Novel, które posiadam i niektórych mang czytanych na internecie.


A więc zaczynajmy!


><><><><><


1. Jaka była Twoja pierwsza manga i light novel?
Moją pierwszą mangą była jednotomówka od Waneko ,,Na dzień przed ślubem”.
Trafiła ona do mojego koszyka z przypadku, ale gdy już dotarła do mnie, to pochłonęłam ją na raz.
Jednak pierwszą przeczytaną przeze mnie mangą jest ,,Deep Love. Ayu no Monogatari”.


Pierwsza Light Novelka w mojej kolekcji to dwa tomy ,,Sword Art Online”, kupione od pewnej dziewczyny z grup sprzedażowych.


2. Jaka była Twoja najdroższa manga/light novel?
Moją najdroższą mangą jest ,,All You Need Is Kill”. Jeden tom kosztował mnie 21 zł z groszami.


3. Jaka była Twoja najtańsza manga/light novel?
Pierwszy tomik ,,Great Teacher Onizuka”. Kosztował mnie… nic! Kiedyś na jednej grupie ze sprzedażami pewna dziewczyna ogłosiła, że w mojej okolicy odda za darmo ten tomik. Niestety nie mogłam być wtedy w mieście, więc doszło do przesyłki. Wtedy również zakupiłam dwa pierwsze tomy ,,Ścieżek Młodości” by nie płacić kilku złotych na poczcie.
Jeżeli jednak miałabym podać mangę za którą najmniej zapłaciłam, ale jednak zapłaciłam, byłaby nią ,,Wolf’s Rain”. Zapłaciłam 14 zł za tomik.


4. Jaka jest Twoja najnudniejsza manga/light novel?
Nie powiedziałabym, że ta manga jest nudna, ale strasznie dłuży mi się jej czytanie. To oczywiście ,,Kobato”. Pierwszy tomik wciągnęłam od razu. Drugi czytałam miesiąc. Skończyłam czytać na jakieś nudnej lekcji. To chyba jakiś sposób i będę tak robić częściej.


Taki sam problem mam również z SAO. Czytam pierwszy tomik od naprawdę dawna a jestem dopiero na 6 rozdziale. Może jest to spowodowane tym, że pamiętam nadal anime, które spodobało mi się. Jednak jestem pewna, że kiedyś przeczytam, a nawet zbiorę wszystkie tomy. Potrzebuję jedynie czasu (i pieniędzy).


5. Jaka jest Twoja ulubiona mangowa seria?
,,Strażnik domu Momochi”. Ewidentnie to moja ulubiona seria. Jestem na bieżąco z wydanie polskim, jak i japońskim. Mam do przeczytania jeszcze dziewiąty tom, ale gdy tylko znajdę chwilę czasu od razu się za niego zabiorę.


6. Do jakich mang najłatwiej się przywiązujesz?
Do wszystkich, które zaciekawią mnie fabułą, która nie jest prostolinijna, i kreską na którą zwracam często uwagę.
Uwielbiam Strażnika za wątki z demonami. Czytanie ,,Akatsuki no Yona” sprawia mi wielką radość. Czekam co miesiąc na nowe rozdziały ,,Shingeki no Kyojin”.


7. Która z Twoich mang nie posiada adaptacji na anime?
Na pewno Strażnik nie ma anime. Oprócz tego ,,Na dzień przed ślubem” i ,,Sweet Guilty Love Bites” nie mają swojej adaptacji.


8. Jaka jest najrzadsza manga jaką posiadasz?
Nie wiem która z moich mang jest najrzadsza.


9. Która z Twoich mang została wydana dawniej, a później odnowiona przez inne wydawnictwo?
Nie posiadam takiej. W polsce chyba nie było takiej sytuacji, ale mogę się mylić.


10. Jaka jest Twoja najpopularniejsza seria mang?
,,Służąca przewodnicząca” albo ,,All You Need Is Kill”. Nie wiem w sumie. Chociaż jeszcze mogłabym powiedzieć, że ,,Ścieżki Młodości” są dość popularne.


11. Jaka jest najbardziej uszkodzona manga jaką posiadasz?
GTO. Dostałam ją za darmo ze względu na widoczne znaki użytkowania na obwolucie, oraz kilku pokolorowanych stronach w środku. Nie przeszkadza to jednak w czytaniu. Szkoda, że w polsce można ją zdobyć teraz tylko od osób prywatnych a nie ze sklepów.


12. Która z Twoich mang ma najładniejsze rysunki?
,,All You Need Is Kill”. Nic nie pobije rysunków od Obaty.


13. Jaka jest najdawniej opublikowana manga, którą posiadasz?
Najdawniej opublikowaną mangą w polsce jest GTO. Waneko wydało ją w 2004 roku.
W tym samym roku JPF wydał ,,Wolf’s Rain”, ale różnią się miesiące wydania.


14. Jaka jest najnowsza opublikowana manga/light novel, którą posiadasz?
,,Tajemna historia…”, czyli 6 light novel wydawanych w polsce od tego roku. Posiadam już historię o Kakashim i Shikamaru, a pod koniec stycznia premierę ma historia o Sakurze (mam wykupioną prenumeratę).


15. Jaką mangę ostatnio kupiłeś?
Ostatnio kupiłam dość sporo mang, ale ostatni w koszyku był 6 tom Służącej Przewodniczącej.


><><><><><


To na tyle na dzisiaj. Moja kolekcja mang jest taka uboga… Kiedyś się to zmieni. W odległych planach mam kolejne zakupy, jednak te muszę odłożyć z przymusu na bok.


W każdym bądź razie żegnam się na dziś.
Dobranoc!/Miłego dnia! (w zależności kiedy to czytasz)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CREATED BY
MAYAKO
CREDIT: ART