wtorek, 6 grudnia 2016

Wattpad - książki, moim zdaniem, warte uwagi

Na początku tego roku po raz pierwszy zalogowałam się do aplikacji Wattpad. Poleciły mi to dwie osoby, więc stwierdziłam, że dlaczego by nie zacząć z niej korzystać? Już kilka dni później na moim profilu pojawił się prolog do mojego opowiadania opartego na M&A Naruto (Wersja blogowa - poprawiana).
W mojej bibliotece przewijały się setki różnych historii. Większość z nich to romanse i fan-fiction z Naruto (jeszcze z Awatara). Czasami nie potrafiłam oderwać się od lektury, a czasami wręcz usuwałam z biblioteki z różnych czynników. Najczęściej był to błędy na które nie dało się zwracać uwagi (Przeważnie interpunkcyjne. Bo napisanie kropki raz na kilkadziesiąt słów i ani jednego przecikna w miejscach gdzie owy powinien się pojawić jest naprawdę męczące do czytania.), rzadziej jednak problemy z fabułą, choć takie też się zdarzały.

Ostatnio miało również miejsce nagradzanie dobrych historii w wydarzeniu The Wattys 2016. Nagrodzonych, oraz wyróżnionych prac znalazło się naprawdę dużo i większość z nich to perełki warte do przeczytania. Dzięki temu odnalazłam książkę od której nie mogę się oderwać i przeżywam wszystko razem z bohaterami.

Z wymienionych książek większość to oczywiście romanse, gdyż nie czytam zbytnio fantasy, czy innych, ale to się niedługo zmieni.



(Aby przejść na stronę książki kliknij w okładkę)


Pierwszą książką - jak po tytule na okładce można się domyślić - jest "Potwór w moim łonie" od RJBScarletRain.

Książka opowiada historię kobiety - polki mieszkającej w Anglii wraz ze swoim mężem. Przez szantaż - inaczej tego nazwać nie mogę - zachodzi w niechcianą, planowaną ciążę. Opisane jest jak ona to przeżywa, jakie problemy spowodowały, że nie chce mieć dzieci, oraz relacje z bliskimi (Ze swoim mężem, oraz przyjaciółką). 
Trafiłam na tą książkę już dawno, zanim wygrała w swojej kategorii na The Wattys 2016. Oczekuję nowych rozdziałów bo jestem ciekawa jak to wszystko się rozwinie. 
Tak jak autorka sama napisała - Książka skierowana jest w szczególności do kobiet, które odczuwają presje ze strony swoich facetów, przyjaciół i rodziny.



Kolejną książką jest "Jedna noc" od Red-nails.  
Na tą książkę trafiłam przez przypadek czytając inną historię (która za chwilę również się pojawi).

Historia młodej matki i mężatki, której małżeństwo przeżywa kryzys. Dużo w jej życiu zmienia wprowadzenie się do domu obok tajemniczego mężczyzny, z którym po kilku rozmowach nawiązuje lepszą znajomość. Jak to się może skończyć? Warto przeczytać, aby się dowiedzieć. 



            
Jak bardzo może się zmienić życie zwykłej sprzątaczki w jednym z biurowców po tym, jak naprawi ksero dla prezesa? Otóż bardzo. Od sprzątaczki, aż do asystentki.
"Narzeczona na chwilę" od MonicaMargaret to książka w której zakochałam się na zabój. Pierwsza część jest już skończona i obecnie autorka pisze drugą część (na której rozdziały tak samo z utęsknieniem czekam jak na Potwora).
Ogółem nie wiem jak mogę zachęcić do przeczytania tej książki nie pisząc spojlerów. Książka jest naprawdę warta przeczytania. Opisywanie uczuć obydwóch bohaterów jest tak świetnie napisane, że nie raz przeżywałam poważne palpitacje serca. W drugiej części dostawałam gorszych, ale nie były one tak częste jak pospolity wkurw na bohaterkę.
Także zachęcam do przeczytania, bo na takie perełki trafiałam rzadko a szkoda, bo przyjemnie się czyta (wcale nie przeczytałam całej tej książki i kilku rozdziałów drugiej części w trzy dni, wcale).




"(Nie)zaplanowane" od fireinus w mojej bibliotece było od dobrego pół roku. Sama się przeklinam, że nie zaczęłam czytać tego wcześniej. Romans pomieszany z kryminałem.
Historia książki toczy się w szczególności wokół morderstwa mężczyzny, którego świadkiem była nasza główna bohaterka. Opisane wydarzenia są z prologu. W pierwszym rozdziale mamy kilkuletni przeskok czasu. Spodobał mi się ten klimat, oraz to, że akcja dzieje się w naszej stolicy - Warszawie.
Jest co prawda druga część, ale autorka chyba porzuciła ją.


                             


K.N.Haner w Polsce już wydała kilka (o ile pamięć mnie nie myli to trzy) książek. Nawet o tym nie wiedziałam, ale kiedyś natrafiłam na pewną zmiankę, że i ta opowieść może zostać wydana.
"Sponsor" to książka, która zawiera sporo scen erotycznych, ale nie zrazi tym czytelnika, gdyż opisywany rozwój relacji między Nathanem a Kaliną jest napisany w tak dobry sposób, że samemu chciałoby się przeżyć coś takiego, choć na moje oko to niezbyt realne.
Jednak mimo wszystko książka jest ciekawa. Mam jedynie zastrzeżenia do ciągłego powtarzaniu się ich imion, ale to tylko moja obsesja na punkcie powtórzeń. 
W drugiej części pojawiają się błędy logiczne, ale jak to sama autorka napisała - w finałowej wersji książki będzie to poprawione.



Są to książki na które poświeciłam i nadal poświęcam (w przypadku "Sponsora" i "Narzeczonej na dłużej") dużo czasu. Oczywiście to nie wszystkie, ale te na które naprawdę warto zwrócić uwagę. 
Podaję linka do listy lektur, w której te książki, jak i kilka innych (o których nie mogłam napisać, gdyż niezbyt je jeszcze znam) znajdują się. 

LISTA

Oczywiście nie myślcie, że jestem ograniczona tylko do wttp. Czytam kilka FF na blogach. Co do książek papierowych... z tym jest już większy problem, ale obiecuję, że to się zmieni! 
(Jeżeli chodzi o FF na blogach to prawdopodobnie w najbliższym czasie pojawi się o tym post).

Zachęcam również do zajrzenia do mojego własnego opowiadania (polecam bardziej wersję blogową, gdyż rozdziały z wttp są poprawiane i wrzucane tam link podany na początku notki).

Także żegnam was na dzisiaj i do napisania w następnej notce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CREATED BY
MAYAKO
CREDIT: ART